motortreffen 2015

door | 17 juni 2015 | Nieuws | 0 Reacties

Zaterdag 13 juni ’15 om 08:30 verzamelden zich een dikke 20 motoren bij het bartoleshûs voor alweer de 19de motortreffen.

Nadat iedereen zich had ingeschreven en Auke de nieuwe motorrijders had voorgesteld moesten we zeker nog even stilstaan bij een van de vaste rijders die in het ziekenhuis ligt.
Na alle mededelingen gingen we om 9:00 van start. We vertrokken met veel mooier weer dan de weerberichten ons in eerste instantie hadden beloofd richting Grijpskerk.  Dat een van de motors het bij Gaarkeuken al welletjes vond, lag niet helemaal in de planning, maar gelukkig had Albert Jan nog een motor op reserve staan en kon hij zich bij de koffiestop weer bij ons voegen.

De koffiestop, wederom super geregeld door Joost en Marten, was bij de TT camping in assen.
De zon had zich inmiddels achter de wolken verstopt maar het was gelukkig nog steeds droog
Nadat iedereen zich te goed had gedaan aan  koffie, thee en stukje cake stapten we weer met frisse moed op de motor om de rit voort te zetten door het mooie Drenthe. Niet lang na de koffiestop hadden we een korte tank stop gepland. Helaas was toen niet alleen de zon vertrokken maar begon het inmiddels ook te regenen, daar werd de korte stop wel iets langer door en werden er uit de koffers en tassen regenkleding tevoorschijn gehaald. Hoewel geen hele dikke buien, bleef de regen wel aanhouden tot en tijdens de lunchpauze die wederom goed verzorgt was door Nicole en Follie. Zij stonden klaar met broodjes hamburger en broodjes gezond bij het smalspoor museum in Erica, waar dan ook direct het culturele bezoek was. Na de lunch zijn we met een gids in het treintje gestapt en kregen we het een en ander te horen over hoe de natuur daar zo ontstaan is en waar de treintjes en smalspoor rails vroeger voor werden gebruikt . Na de trein reis konden we nog even een blik werpen op de treintjes en bijbehoren die binnen stonden om daarna, inmiddels weer met droog weer onze tocht voort te zetten.

Zoals in de meeste tochten verlieten we ook dit keer even de binnen weggetjes om klein stukje over de snelweg te rijden. Voor de meesten  een welkome afwisseling om even de motor open te trekken. Bij tankstation Green planet in Pesse hadden we onze laatste stop van de rit, om zowel de motor als de mens van wat brandstof te voorzien. Na een lekker ijsje en wat drinken gingen we weer rustig aan richting Visvliet waar we bij Auke Hiemstra konden genieten van een heerlijke BBQ.

Op naar Volgend jaar.

Gereformeerde Kerk open

Archief berichten

Abonneer op de nieuwsbrief

Wij beschermen je privacy en delen je persoonsgegevens niet met derden. Lees onze privacyverklaring.

Deze website maakt gebruik van cookies. Door deze site te blijven gebruiken, accepteert u het gebruik van deze cookies.